SOOWA TAXI RADOM – HYBRYDOWE TAXI

SOOWA Taxi Radom wybrała hybrydowe Toyoty Auris.

hybrydowe taxiCzym jest hybryda? Gdzie takie auto ładować? Hybrydowego samochodu nie ładujemy z gniazdka. Auta hybrydowe posiadają połączenie silnika elektrycznego i spalinowego. Gdy braknie energii zmagazynowanej w akumulatorach do pracy zabiera się silnik spalinowy. W niewyczuwalny dla pasażerów sposób uruchamia się i ładuje akumulatory. Dużą rolę odgrywają automatyczna skrzynia biegów i układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Jest to szczególnie widoczne w warunkach jazdy miejskiej. SOOWA Taxi Radom jako jedyna korporacja w mieście ma w 100% hybrydową flotę jednakowych pojazdów. To tu łączy się ekologia i ekonomia. Co takiego ważnego – z punktu widzenia ekonomii jazdy – ma hybryda? Auto o takim napędzie jest przede wszystkim tanie w eksploatacji i niezawodne. Zużycie paliwa w ruchu miejskim jest znikome w porównaniu do podobnych silników pracujących bez wsparcia jednostki elektrycznej – Toyota Auris z napędem hybrydowym zadowala się średnio zaledwie 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów.

Hybrydowe taxi = cisza, ekologia, wygoda

Ważnym elementem odpowiedzialnym za oszczędności jest specyficzna konstrukcja układu hamowania. Układ rekuperacyjny odzyskuje energię z hamowania, jednocześnie przejmując cześć zadań klasycznych hamulców. To sprawia, że klocki i tarcze nie ulegają tak szybkiemu zużyciu, jak w tradycyjnych samochodach. A to już spory zysk w trakcie serwisowania.

Hybrydowe taxi = bezawaryjność.

Warto wspomnieć nie tylko o tym, co posiada, ale także czego nie ma hybryda. Samochód tego typu pozbawiony jest wielu awaryjnych części; nie znajdziemy pod maską alternatora, klasycznego sprzęgła czy rozrusznika, ani stosowanych zazwyczaj w napędach wysokoprężnych turbin, filtra cząstek stałych czy koła dwumasowego. Każdy z tych elementów w przypadku awarii generuje ogromne koszty naprawy, których nie doświadczymy w przypadku eksploatacji auta hybrydowego. Warto też wspomnieć o wartości samochodu – analizy rynkowe jasno pokazują, że hybrydy tracą ją znaczne wolniej niż klasyczne auta.